Kau Teman Ku

Monday, July 4, 2011

Leggings Bukan Sejenis Seluar


Zaman skg ni ramai aku tgk kaum wanita lebih selesa memakai legging je kalau keluar jalan2.. Aku bukan la nk mengutuk,aku pun ada pakai legging tp cukup la skdr pakai tyme tido or dalam umah jer. Bukan setakat anak gadis jer yg suka trend ni, tp lebih ghairah bila tgk makcik2, datin2, & nenek2 muda yg memakainya.. Hamboi..hamboi.. tak hengat dunia bila diorang pakai,mengalahkan org muda.. Adoiiiii sakitnya mata aku nk memandangnya..
Aku ni bukan nk judge org, tp sekadar meluahkan apa yg aku perhatikan.. Kalau badan tu kecik or kurus "no hal" la.. takde la aku nk mengomel sgt.. Ni yg aku jelak bila yg pakainya badan besar, benjol sana,benjol sini..lagi2 klu org tua yg pakai..Huhuhu..sedih aku tgk.. Tengok je la rupe gambar kalu yang memalainya badan berisi & tua..

Satu lagi masalah bila aku tgk rata2 anak2 gadis yg suka berfesyen ni.. Nak ikut trend tp kepala masih maintain nk bertutup..Berfesyen tak salah bagi aku kalau korang nak ikut trend timur ke, barat ke or mana2 artis/idola korang kan..tp jgn la sampai mencemarkan budaya kita lebih2 lagi yang seagama dgn aku ni, iaitu agama ISLAM...
Gambar yang bawah ni lak terlalu nak ikutkan trend..org pakai legging dia pun nak pakai.. orang pakai baju xde lengan dia follow gak.. orang pakai tudung, dia pun join..Huhhh!!! apa nak jadi la..Dah la jadi mak budak pun,so bawak2 la perubahan dalam diri agar bila anak besar kelak dpt lihat maknya dgn mata & pandangan yg sejuk serta contoh..
** Gambar2 di amik dari carian pakcik GOOGLE..

Semoga ada la perubahan dan keinsafan la pada mereka yg gemar memakai legging sebagai seluar biasa ni.


No comments: