Kau Teman Ku

Friday, March 4, 2011

GarDeNia ohHh.. GarDeNia


Sejak masuk semester baru tahun ni, aku x makan roti feberet aku ni..mengidam lak rasa bila dgr iklan2 dalam radio.. Mmmm.. xtau mcm mn nk dapat kan roti ni kat sini..susah, kalau ada pun org jual mahal.. misalnya harga roti krim yg kecik tu RM0.60, diorang ni ada yg jual RM1.00.. tu boleh masuk akal sikit..yg aku jumpa ni kt koperasi kolej..dia pegi taram jual RM1.60.. Giler kejam ar...walaupum kempunan nk mkn, aku x sanggup ar beli roti semahal tu.. Maklum la kat Sarawak kan "GARDENIA" ni x masuk pasaran.. Kalau nk jumpa org jual byk sikit dari biasa cari kat eport Kuching la..tu pun jual harga "mark-up" gak...
Setelah hampir 3bulan baru la aku dapat mkn roti feberet ni... Bila aku dgr je kak ju (coursemate) gtau abg nya nk pos roti darii semenanjung, aku mintak kakju order kan kt abg dia..dgn harapan dapan la mkn or lepas ngidam ni... Hari yg d tunggu tiba, pada hari ini 4.3.2011 aku dapat mkn roti feberet dan terlepas la rasa ngidam aku ni... byk roti aku ni.. x ampu lak nk hbs kan, So aku pun kenduri kan la dgn budak2 umah aku...
Tp ngidam aku ni x lepas hbs bila 1 benda xde.. aku ada pesan roti krim vanilla, tp xde lak abg kakjue kirim..katanya dah hbs kt kedai masa tu..nak buat camner kan,tu pun org dah baik hati nk bantu aku lepas kan ngidam kan..huhuuhuu
---->yang dalam kotak tu la kakju..

No comments: