Kau Teman Ku

Monday, June 25, 2012

YeAhhHHH...aKu daH jadi Mak CIk a.K.a Mak Ude


kakak aku dengan anak kembo sulungnya.. DANISH


Darwisy dengan gaya membelasah alongnya..cian kat along...huhu

dH lama Aku x update post kT dalam Blog aku ni..Kali ni Aku nk update pOSt ttg anak buah Aku yg pertaMA iaitu si Kembar Danish & Darwisy... tAnggal 18/4/2012 c kemBor ni seLAmat diLAhirkan di Hosp. Teluk Intan, Perak.. selaMAt juga la Mereka utk melihat dunia..pada mulanya, time akak aku peknen, doktor sah kan akk aku ni peknen kembar sepasang... kembo laki & pompuan la kiranya..kita orang adik beradik punya la excited sbb dpt sepasang...siap stand by nama babies utk sepasang la..mcm2 nama la yg ada..tup..tUUPp..Tupp.... tiba hari yang dinantikan...keluarlah dua-dua lelaki..terpaksa lah kena tukar nama bg sepadan kedua-duanya... si Abang nama Muhammad Irfan Danish & yg adik pula Muhammad Irfan Darwisy.. Kenapa perlu ada nama Irfan?? Mesti korang pon tertanya-tanya..sedangkan kami panggil danish dan darwisy je.. Al-Kisahnya, nama asal kembo masa dalam perut mama dia yang selalu arwah abah aku panggil time dia sakit adalah Irfan manakala yang pompuan pulak arwah abah panggil Iffah..Kononnya, bila depa keluar dapat lah arwah abah aku panggil dengan nama tu.. Tapi, ALLAH lebih sayangkan abah.. maka abah taK Dapat la TengOK cucu-CUcunYa.. Bila keluarnya dua-dua Lelaki, jadi kakak aku pon bagi la nama yang sepadan tuk kembo dan masih mengekalkan nama panggilan Irfan tu..

Danish pandai buat mata dah.. muka ikut arwah tokwan sebijik..gaya dia pon ada ikut gaya arwah..


Danish



Kembo ni klu ikutkan lahir lambat lg..tp di sebAbkaN saLah seorAng daripadanya mengAlami masAlah ketika Dalam Kandungan, terpakSaLAh doktor operate tuk Selamatkan babies.. Masa lahir, si adik Darwisy sangat lemah kerana lemas dalam kandungan dan di masuk ke kotak inkubator.. selang beberApA hari si Adik dipindahkan ke ICU kanak-kanak kerana seSak NAfas. si Abang Danish ok tapi cume ada masalah pembentukan hati..hati membentuk tidak lengkap..so, kerap la abg sesak nafas.

Along & Angah kena Demam Kuning..


darwisy bebrapa hari lepas melihat dunia

Darwisy dah membesar..


 depa ni nama je kembar..tapi dari kecik ni dah nampak dah perbezaan perangai masing-masing.. si danish ni jenis yang manja. terutama dengan mamanya.. darwisy lak tak kisah dengan sape pun xpe..janji  ada orang.. BAB minum susu ni, Danish la hebat..hahaa..dia ni tak nak langsung minum susu tepung (susu formula). kalau dia minum je, mesti menyembur habis susunya.nak minum susu badan saja..klu susu badan yang di pam dalam botol pon dia taknak minum..ish..ish..ish..danish..danish..memilih ye..

Danish..rambut lebat dari lahir lagi
 Darwisy pula jenis yang tak kisah sangat.. bagi je dia botol janji berisi air.. habis semua dia minum..susu tepung ke, air ubat ke, madu lebah ke..semua boleh dia tu..tapi dia ni aktif sikit berbanding danish..walaupun badan dia kecik sikit dari danish..
Habis susu di minumnya..


kecik-kecik depa ni dah pandai tau jeles..hahaha..tak boleh tengok kalau salah seorang kena dukung jalan-jalan..kang mesti seaorang lagi menjerit.. dan si darwisy ni memang hero la dalam bab menyakat si danish ni..ada je idea nakal dia ni..mimik muka dia pon dah menunjukkan kenakalannya..
berkawan baik ni..

HAAAA!!!! kan dah menangis si danish kena buli dengan darwisy... buat muka  tak bersalah je dia pas buli along dia..

 alahai..geram je la aku dengan anak buah aku ni..maklumla ini la anak buah yang pertama aku..cucu sulung mak aku la katakan.. dapat lebih perhatian sikit la..


Buat2 tido lepas mamanya tukar pampers..tak nak kena bedung la tu..

Tengok..kena bedung juga dengan mama nya..hahahahaa

 makin hari makin berisi danish dan darwisy ni..tengok dalam gambar badannya BaM-BAm..tapi hakiKAtNya KeCIk je  badaNnYA.. kenduri cukuR JAmBuL pun baru di bUAt di kampung AbahNya.. Teluk Intan..selepas semuanya ok, mamanya habis pantang.maklumla orang bersalin operate ni...
NaiK endoi..Opahnya datang melawat..Muka si Darwisy senyum je..rinDu opahnya la tu..

selang beberapa hari majlis naik endoi..rambut di kepala mereka masih terselamat lagi daripada di botak..hahaahahaha...boleh jalan-jalan lagi pergi rumah opahnya..selepas tu habis lah rambutnya..kepalanya botak licin di cukur oleh abahnya..
Along yang khusuk dan suka apabila pakcik dia mengacahnya..tapi c angah pulak mengusik along..


yeayyyy!!!! kepala Kami Dah botak Licin..hehehe


P/S: belum diberikan rezeki untuk aku memiliki zuriat sendiri lagi.. sebab.... aku belum bertemu jodoh lagi.. JODOH PERTEMUAN....rezeki.. SEMUANYA ALLAH yang aturkan...



No comments: