Kau Teman Ku

Wednesday, December 2, 2009

My FaMili

Hai.. kembali ke new entri ku..
First of all, aku nak tayang sikit la gambar famili aku ni ha..kira "big famili " gak la cz ramai ahli keluarga..
Kehidupan aku tidak la semewah insan yg bergelar DATO' , DATIN, TAN SRI, DATUK SERI.. Aku hanya dibesarkan dalam kelurga yang serba sederhana saje. Cukup la sekadar dapat merasa nikmat dunia ni dengan kehadiran abg, 2 kakak & 3 adik... syukur ALHAMDULILLAH...
Teringat aku masa kecik2 time muda2 la katakan..Dalam kawasan taman perumahan mak dan abah aku la yg mempunya bilangan anak yang ramai iaitu 7 orang. Jiran2 yg lain ada la dalam 2-3 org anak (time tu la) kira2 dalam 17thn yg lepas la..(ehehehehe). Bangga la aku time tu dpt main kt taman dgn adik2 yg ramai.
Tapi skg, sume dh besar.takde sape pn kt umah cume tgl mak & abah je..tu pun klu ada adik2 yg lain cuti dan balik umah npk la batang hidung diorang..Abg keje kat Ipoh, kakak lak kat Sarawak, alang kat Teluk Intan ikut suami dia, aku lak smbg bljr kt UNIMAS (tempat kakak keje), andak bljr kt KIST (GANU), bang chik blja kt KPTM (A.STAR) dan yg bongsu, biah lak blja kat MASTERSKILL (IPOH).
Skg ni baru la jiran2 aku ni menanyakan pada mak & abah: "kak, mana anak2 akk.tak nampak sorng pn kt umah". Mak dgn ringkas jwb: "anak2 ada cita2 & career tersendiri". Busy body jer la makcik2 kepoh ni.. Haaishhhhhhhhh....
Opah aku lak dulunya seorang yg sihat, cergas dan happy.. Now opah hanya terbaring lesu d katil..Opah tak boleh duduk lama, sakit belakang kalau duduk lama2. Pada thn 2005 (tak silap aku la), opah diserang darah tinggi (strok), sehingga kini hanya sebelah badan saja hanya berupaya utk bergerak. Opah lumpuh sebelah badan. Aku dan adik beradik yg lain rindukan opah termasuk jg mak & abah. Opah kini di jaga oleh mak sedara aku kat Kuala Kangsar.

Ni la keluarga besar aku..Time ni masa kakak bertunang..

No comments: