Kau Teman Ku

Thursday, September 16, 2010

RayA...RayA....rAYA...2010

Tahun ni aku beraya bersama famili besar yg x besar la..malam raya aku bz masak ito,masak ini...maklumla bajet ramai yg nk dtg ry..tp esoknya seharian hujan,makanya xde la org stg umah..tp alhamdulillah la time mlm ramai yg dtg...keluarga bakal besan mak abah dtg 1 famili..hbs gak la makanan yg aku masak tu..aku masak rendang dagung, sup tulang, ayam masak merah, nasi minyak, nasi himpit...
Raya kedua lak aku sekeluarga pulang ke kg halaman abah di perlis...aku di sana selama 3hr 2mlm jer...maklumla,bukannya baliktdo umah kg tp tdo hotel..bajet xcukup la klu lik lama2...sampai je perlis trs check in hotel..pas chrck in kita org p umah tokcik..ka
mi adik beradik rapat dgn keluarga tokcik..

Esoknya...bermula la aktiviti kunjung mengunjung umah sedara2 abah..aku n siblings yg
lain pe lagi..syik dok nk bergambar je la..lama x dpt suasana kg la katakan...peraknya....hahahaa...semua tempat asyik nk bergambar je la kita org ni...umah yg pertama jd sasaran pergmbaran kami akt umah pakcik nayan..ni la a few pict yg sempat muat...

The next destination....umah tok limah pulak..umah ni sampai2 je sume nak cari puteh...bkn per,geram tgk si puteh ni..tp malangnya bila kami sampai je,puteh tgh tdo...aku pn apa lg,kacau la puteh tdo..gerak dia bgn...hahaha...jgn marah kami ye puteh...Nak tau sapa puteh?? ni tgk gbr ni...dia ni la kira pangkat cucu saudara aku..(tp yg keberapa pn aku xtau...hahaha)


















3 comments:

Nunub's said...

mak aihhh raya sakan nohhhh hehehe

KeJora5 YusiTi said...

bila lagi mau raya sakan nunub...selagi ada masa beraya di kampung selagi tu la abiskan masa bersama famili dan sedara mara

KeJora5 YusiTi said...

bila lagi mau raya sakan nunub...selagi ada masa beraya di kampung selagi tu la abiskan masa bersama famili dan sedara mara